Ēnu diena Pārtikas un veterinārajā dienestā

14.02.2019.

Šogad Pārtikas un veterinārā dienesta inspektoriem 12 ēnas no Alūksnes, Siguldas, Jelgavas, Olaines, Rīgas sekoja gan dienesta Centrālajā aparātā, gan dienesta struktūrvienībās Dienvidzemgalē, Jelgavā; Ziemeļpierīgā, Rīgā/Siguldā, Ziemeļvidzemē, Valmierā un Rīgā. Ēnas vēlējās iepazīt veterināro un pārtikas inspektoru darba ikdienu, kas dažos gadījumos bija ļoti piepildīta un saspringta.

Veterināro inspektoru ēnas iepazinās ar pārvaldes un veterinārā inspektora dienas darba plānošanu lomu slimību profilaksē un labturības prasību ievērošanas kontrolē un kopā ar inspektoriem piedalījās pārbaudēs AS “Tērvete” liellopu novietnē, AS Balticovo vistu novietnē un olu šķirotavā, iepazina, kā tiek rakstīti Veterinārie veselības sertifikāti un kāds ir to izsniegšanas process, uzzināja kā notiek mājas (istabas) dzīvnieku specializēto tirdzniecības vietu pārbaude. Tāpat jauniešiem bija interese par to, kādiem jābūt dzīvnieku turēšanas apstākļiem, kā notiek uzraudzīts dzīvnieku patversmes darbs.

Pārtikas inspektoru ēnām bija iespēja piedalīties 2 pārtikas veikalu pārbaudēs, iepazīties ar pārbaudes protokola aizpildīšanu, derīguma termiņu un dokumentu pārbaudēm. Ēnošanas procesā aizraujošākais bijis pārbaudes protokola aizpildīšana.

Kolēģi atzīst, ka esot bijusi jauka sadarbība, uzdoti daudzi jautājumu un ir bijusi interese par darbu PVD. Arī vairākas ēnas atzīst, ka inspektora darbs ir interesants un dinamisks. 

Mūs īpaši iepriecināja ēnu dienas pašā vakarā Siguldas valsts ģimnāzijas 11. klases skolnieka Jēkaba Vītola, kurš šajā dienā iepazina pārtikas inspektora darbu, daļēji iegūstot zināšanas gan teorētiskās, gan praktiskās par sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu, saņemtais e-pasts: “Paldies par iespēju piedalīties Ēnu dienā. Manuprāt, es ieguvu ļoti daudz informācijas un arī pieredzi, kas mani varētu sagaidīt un kādi būtu lielākie izaicinājumi, veidojot savu ēdināšanas uzņēmumu. Lai arī uzņēmējam noteiktās prasības varētu būt apgrūtinājums lielākai peļņai, uzskatu, ka prasībām ir jābūt. Kurš klients tad gribētu apmeklēt ēdināšanas iestādi, uzzinot par nekārtībām aiz durvīm "Tikai personālam". Noteikti PVD darba kolektīvs šķita čakls un savstarpēji draudzīgs.”

Dalies ar ziņu