Ēnotāji gūst pieredzi Mantojuma pārvaldē
5. aprīlī septiņi skolēni devās uz Nacionālo kultūras mantojuma pārvaldi (Mantojuma pārvalde), lai iepazītos ar darbinieku ikdienu. Klausoties, apskatot un dodoties uz kultūras pieminekļiem, skolēni apguva lietas, kas varētu sekmēt nākotnes karjeras izvēli.
Jaunieši, atbilstoši izvēlētajām profesijām, apmeklēja dažādas Mantojuma pārvaldes nodaļas, iepazīstoties ar to darba specifiku. Daļa no skolēniem, kuri bija pieteikušies ēnot reģionālo nodaļu inspektoru darbu, ne tikai iepazina ikdienu Trīs Brāļos, kur atrodas Mantojuma pārvaldes telpas, bet arī devās apsekojumos uz kultūras pieminekļiem. Viens no ēnotājiem, Ginters, dalās iespaidos: “Šodien mēs pastaigājāmies pa Trīs Brāļiem, mēs bijām gan publiski pieejamās telpās, gan vietās, kur parasti tiek tikai darbinieki, kā, piemēram, krātuvē, kur bija telpa ar ēku maketiem. Apstaigājām arī pārējās nodaļas, lai iepazītu to darbu. Visvairāk, protams, uzzinājām par inspektoru darbu. Aizgājām arī uz Rīgas pili, redzējām kā visu restaurē, uzzinājām vairāk par pils vēsturi.” Ginters atzīst, ka aizraujošākā dienas daļa bija Rīgas pils apmeklējums, jo “man patīk apmeklēt dažādas vietas, īpaši tādas kur parasti nevar iekļūt, īpaši kur notiek rekonstrukcija. Interesantākā darba daļa ir apsekošanas iespēja.” Jautāts, skolēns atzīst, ka iespēju strādāt Mantojuma pārvaldē apsvērtu par 80%, taču norāda, ka biedējošākais liekas izglītības apjoms, kas nepieciešams, lai vispār strādātu šajā darbā – jābūt ļoti gudram.
Divas skolnieces, atbraukušas no Jelgavas, interesējās tieši par arheologu darba specifiku. Kopā ar Mantojuma pārvaldes Kultūras priekšmetu aprites daļas arheologu Mārci Kalniņu ēnas izzināja darba pienākumus, ko ietver šī profesija gan Mantojuma pārvaldē, gan apmeklējot citas institūcijas. Visplašākajā tvērumā darbu mantojuma aizsardzībā iepazina sabiedrisko attiecību jomas ēnotājas, kuras dienas gaitā apmeklēja visas nodaļas, aprunājoties ar dažādu nozaru speciālistiem. Kā secina jaunietes, visiem darbiniekiem ir viens mērķis – saglabāt un nodot mantojumu nākamajām paaudzēm. Arīdzan skolnieces, kuras ēnoja sabiedrisko attiecību profesiju, atzīst, ka tieši lielais zināšanu apjoms ir iemesls, kas rada šaubas par spēju uzņemties iepazīto darbu. Kā piesaistošāko darba daļu jaunietes izceļ iespēju apmeklēt kultūras pieminekļus un ikdienā sastrādāties ar jomas speciālistiem.